Månadsmöte 19 september 2019 Elvis

19 september hölls höstens första månadsmöte. 86 medlemmar fick höra den sedvanliga informationen om föreningen och kommande resor. Därefter serverades kaffe med tilltugg av föreningens flinka arbetsgrupp. ”Elvispojkarna” Västeråsarna Mikael Vretholm och Stefan Apelkvist, ville ha det på det viset så att dom och vi andra hann tugga ner fikabrödet innan dom startade underhållningen. Elvis i våra hjärtan lydde temat för dagen.

Mikael och Stefan började med tre lugna gospellåtar innan de kom fram till lite upptempo med Dont Be Crue och Teddy Bear, två av mina favoritlåtar. Mellan sångerna förde Mikael ett underhållande och lättsamt prat med oss i publiken. Vi fick bl.a. höra att Elvis i början på sin karriär tyckte mycket om italiensk opera och folkmusik. Det visade han genom It’s Now Or Newer hans variant av O Sole Mio.

Mikaels tolkning var också av hög klass även ”tandläkarvisan” Love Me Tender och My Way framförde han med bravur. Vi fick också veta att Elvis har gjort 31 långfilmer och 800 scenframträdande i Las Vegas. Mötet avslutades med lottdragning som vanligt.

Text: Alf Dunder samt Foto: Alf Dunder och Alf Wernerson