Månadsmöte 16 september 2021

Septembers månadsmöte torsdagen 2021-09-16

“När rocken var ung och vi med den” var rubriken på huvudnumret när höstens första månadsmöte genomfördes. Mötet lockade ett stort antal medlemmar. Många av oss har sköna minnen från ungdomsåren med musik av Elvis Presley, Tommy Steele, Fats Domino, Little Richard, Jerry lee Lewis, Bill Haley med flera. Vi blev ju Rock & Roll generationen.

Björn Hemstad från Rönninge har gjort en egeninspelad orkester bakgrund och ett nostalgiskt bildspel med både still och rörliga bilder. Sången stod han själv för på scenen. Alltsammans blev en härlig show som han har framfört 245 gånger tidigare.

Men innan vi fick uppleva Björns proffsiga show startade vårt månadsmöte. Öppnades som vanligt av ordförande Lisbeth Wernerson därefter kom rapporterna om kommande dam luncher av Mona Thelenius. Tommy Noren berättade om Klubb Aftnar, oktober festen och matglada gubbar.

Sist men inte minst kunde vår nya kassör Per - Åke Östlund visa upp sig vid entrébordet för alla som inte kände honom sedan tidigare.

Text och foto Alf Dunder