Kändisar och okändisar!

Frosseri och allsång i salig blandning - hur gick det till?

Måndag den 21 augusti

var första Månadsträffen inför årets senare del. Som traditionen bjuder, så var det Skaldjursfest i Snöstorps Allmogegård med nära 100 anmälda medlemmar. Många var gamla kändisar, men det roliga var att det var många som var på vår träff för första gången. Hoppas de inte skrämdes bort. Men så trevligt som vi hade, tror jag inte att så var fallet.

Borde lära mig!

Jag kom till lokalen tio minuter före starttiden och fann till min förvåning att det nästan var fullsatt! Borde lärt mig snart, att vi pensionärer kommer i mycket god tid! Inte nog med det. De flesta hade börjat intaga sin medhavda mat inklusive dricka också, vilket gjorde, att jag snabbt fick hitta en plats för att även jag skulle frossa. Frossa och frossa, vår Skaldjursträff är ju ingen regelmässig skaldjursfest, med kräftor och räkor, som vi sitter och skalar tillsammans med "den lille". Nä, numera tar vi det lugnt och tar med en färdiggjord räkmacka från butiken - de flesta av oss i alla fall.

Nåväl. Vi fick ta oss en paus, då vår ordförande Ewa Palm, påkallade uppmärksamheten genom ett litet trevligt välkomsttal.

Lokalen är väl inte direkt gjord för samtal ity akustiken inte är den bästa. Så våra samtal blev högre och högre, ju längre kvällen led. Och det berodde inte bara på medhavd dricka, utan att fler höjde rösten för att höras.

OA underhöll

Stig Olof Larsson, eller OA, som är artistnamnet, steg sedan fram på scenen och underhöll oss med kända visor, som vi glatt sjöng med i. Vill du höra och se lite av vad som framfördes gör du det här!

Aktiviteter

Efter fika (kaffe och kaka), ville Ewa påtala allt, som komma skulle av aktiviteter. Bl.a. att det blir två grupper av Akvallmålning, en Ölprovargrupp, att kommand Höstfest i oktober blir en fest för att förlänga sommaren (inte kalkonfest, mer om det senare), föreningsmästerskapet i golf (1/9) och mycket mer. Så mycket, så jag kommer inte ihåg allt i skrivande stund, men det går bra att kolla upp i Kalendern, där allt ska finnas och där du kan trycka dig vidare för att få mer information.

Sedan avslutade vi träffen i lugn och ro och begav oss hemåt, medan arbetsgruppen fick städa undan, diska, torka och pusta ut. Tack till er i gruppen, ingen nämnd - ingen glömd, för ett gediget och uppskattat jobb!

Som vanligt, då jag skriver om de olika aktiviteterna vi har i föreningen, så är reportaget högst personligt skrivet av undertecknad. Har jag missat något eller att något blivit fel, så meddela mig gärna.

Text och foto och filmer: Arne Edlund       edlundarne@gmail.com