200603 Gökotta

Ute i det fria!

Onsdagen den 3 juni beslöt föreningen att öppna upp lite grand efter att allt har varit nedlagt under vårens pandemi. Pandemin är inte över än, men vi har under den långa, tråkiga tiden lärt oss att vara försiktiga och per automatik håller vi också avstånd (även om vi glömmer ibland!)

I det varma solskenet både bilade, cyklade och vandrade vi till Östra Strandens handikapps-bad, där vi träffades, jag tror 38 medlemmar, för att ha lite trevligt samkväm och skvaller...förlåt, diskussioner! Medhavd fikakorg med kaffe och tilltugg satt fint och Jan hade med sig en inspelad gök (en app!), så vi fick höra den också. Originalet behagade inte att dyka upp, utan ville vara kvar i skogarna.

Margaretha inledde samkvämet med att berätta lite hur frustrerande det har varit och till viss del fortfarande är, med restriktionerna. Men då vi är i den typiska riskgruppen, så är det tvunget att vi håller oss till rekommendationerna. Glädjande nog, så kan vi nu lätta lite på reglerna i och med att vi kan träffas utomhus och flera aktiviteter kommer nu igång, såsom Boule och Bangolf.

Efter några timmar började vi packa ihop våra medhavda fikakorgar, stolar och bord och drog oss hemåt igen. Det var en trevlig, socialt varm och härlig förmiddag som uppskattades.

Och här är en liten film också!

Obs! Bilderna nedan är ögonblicksbilder, vilket gör att en del tittar bort, har en konstig min eller har något annat hyss för sig...men det är så vi ser ut i vissa stunder - inget att göra åt!

/arne  edlundarne@gmail.com

"Samling vid pumpen"

Gunilla och Jan Paulsson

Jan och Sofia Johansson