Stående ovationer!

...men tyvärr inte fångade på film.

Månadsträff

Måndag den 20 mars 2023 var det åter dags för vår populära Månadsträff.
Populära, är ingen överdrift. Denna gång var vi nästan 200 medlemmar som dök upp till Kornhillskyrkans Café! Fler än så kan vi inte ta in i lokalen. Som väl var, så behövde ingen gå hem igen, utan alla fick uppleva eftermiddagens underhållning.

Presentation

Ewa Palm, vår nya ordförande, inledde med att informera och passade även på att presentera den delvis nya Styrelsen, eller laget, som hon kallar den.

Sedan presenterade Ewa de kontaktpersoner vi har i alla aktiviteter och tackade dem för det fantastiska jobb de gör i det tysta.

Ann-Margret Nilsson

Vid det här laget vet nog alla vem Ann-Margret är och att hon representerar oss Seniorer i något som kallas KPR. Det är förkortning för Kommunens PensionärsRåd. Ann-Margret har lovat undertecknad, att skicka över det material hon framförde samt också de viktiga kontakter hon nämnde, för att vi ska kunna utnyttja det kommunen erbjuder.

Här kan du läsa vad som Ann-Margret berättade om!

Fika och underhållning

En välbehövlig fika kom till pass vid "halvtid", varefter eftermiddagens underhållare

David Carbe och Johan Walter

drog igång sitt program på scenen. Och vilket program se´n! Då de spelat färdigt fick de stående ovationer. Tyvärr finns inte detta dokumenterat, då fotografen påpassligt tog en paus, men ni får lita på mitt ord. De som var på plats kan intyga.

Förresten. Det finns en film, med några av deras låtar. DEN FILMEN HITTAR DU HÄR!

Carl-L Eriksson

Carl-L är vår kontaktperson på distriktsplanet. Han besöker oss ibland "för att se om vi sköter oss". Men det var lugnt, han hade inget att anmärka. Däremot påpekade Carl, att det kanske är dags att även vår förening drar igång en Sångkör. Det finns sex andra föreningar i Halland, som har en sådan. Lämpligt vore då, att intresserade tog sig till Vessigebro, för att vara med på en Sångardag! LÄS MER HÄR!

Dessutom, drog han en lans för Linedance. Sång och dans sägs ska förlänga livet, så det är bara att köra igång.

Alla som var på plats, tyckte det var en väldigt lyckad eftermiddag. Och var det någon som var sur före, så var de det definitivt inte vid hemgång. Och det var väl skönt det, denna Vårdagjämningens dag!

Som vanligt, då jag skriver om de olika aktiviteterna vi har i föreningen, så är reportaget högst personligt skrivet av undertecknad. Har jag missat något eller att något blivit fel, så meddela mig gärna.

Text och foto och filmer: Arne Edlund       edlundarne@gmail.com