Full fart och roliga vitsar!

Häng med på första träffen 2023!

Årets första träff
Vet inte om det räknas som den sista på verksamhetsåret, men det måste den ju vara, då Årsmötet (20/2) ännu inte varit.

Nåväl. Det kom ca 130 förväntansfulla medlemmar till träffen, som innehöll både det ena och det andra.

Efter att Margaretha, vår ordförande, hälsade alla välkomna, så tog paret Dorrit och Ben Olander ordet

Halländsk resa
De presenterade ett program, som ska framföras i Figarosalen söndagen den 23 april. Det framfördes också en egenhändigt skriven visa om Halmstad. Programmet heter "Halländsk resa" och är en musikalisk färd genom Hallands historia och landskap.

Obs! Tänker du köpa biljett till evenemanget (190:-), så köp den direkt av Olanders för att slippa "serviceavgiften".

Kvarteret Häggen
Efter det tog Eva Thulin, fastighetschef på Inwita, och presenterade tillsammans med Mikael Niwenros, Svensk Fastighetsförmedling, projektet Kvarteret Häggen. Byggnationen är ett trygghetsboende för 65+ och är s.k. kooperativa hyresrätter med allehanda faciliteter förutom moderna lägenheter. Hyresgästerna är här alla medlemmar i föreningen och har således inflytande över sitt boende.

Eva Thulin och Mikael Nivenros

Anders & Sylve och tog oss med storm!

De spelade gamla kända låtar och drog skämt så det stod härliga till. Alla som var på plats jublade och hängde med i svängarna. Vitsarna var i stil med: "Jag har faktiskt skrivit en låt om en fis, men den är inte släppt än"...och sådana skämt roar ju oss - eller hur?

Vill du höra några av låtarna, så tryck här. Skämten har jag inte filmat - duon kanske behöver dem till nästa föreställning (?)

Aktiviteter, resor m.m
Till slut berättade Margaretha om alla de aktiviteter som vi har och även de som kommer att starta. En resa till Holland är planerad i april. En cirkel som handlar om "I Wilhelm Mobergs fotspår" med efterföljande resa i höst. Vidare om en närstående Vernissage av Målarna (26/1).

Det kommer att publiceras information om allt nytt inom kort. Däribland det nya programmet som är på tryckning.

Kaffe med fralla
För kaffe med fralla o liten kaka, stod kvällens värdar för. Ett gäng goa entusiaster under ledning av Britt Karlsson. Tack till er alla, ingen nämnd och således ingen glömd.

Lotteri
Vid inträdet, fick vi även en lott. Alla med förhoppning att äntligen få vinna något. Men det är få förunnat. Denna gång hörde, förutom entrébiljett till nästa Månadsträff (ej Årsmötet 20/2) även en Blender till priserna.

Så, det var i korthet vad den uppskattade träffen handlade om.

Som vanligt, då jag skriver om de olika aktiviteterna vi har i föreningen, så är reportaget högst personligt skrivet av undertecknad. Har jag missat något eller att något blivit fel, så meddela mig gärna.

Text och foto: Arne Edlund       edlundarne@gmail.com