Radionostalgi utan gränser

Pelle, Marika och Trolle på besök!

OA Larsson hade annat för sig, så det blev Trolle Lind som ersatte med bravur på sitt dragspel.

148 medlemmar hade infunnit sig i Kornhillskyrkans samlingssal för att vara med om lite radionostalgi. Så denna gång var det lite köande in. Jag vet inte hur många procent av alla som betalar kontant eller med Swish, men jag såg att det fanns en hel del kontanter i kassan. Vår kassör Christer Wolrath såg väldigt nöjd ut.

Vår kära ordförande Margaretha inledde, som vanligt, träffen. Margaretha berättade bl.a. om de aktiviteter som varit och om de som komma skall. Av de som komma ska nämndes Akvarellmålning, Bordtennis, Willhelm Moberg-grupp m.m. Vidare att ...Canasta/Plump börjar 4/10 i Blå Huset, ...Bangolfen spelas inomhus sedan 15/9, ...det blir Fredagslunch den 23/9, ...Nostalgitripp runt Unnaryd den 7/10, ...en Jubileumsfest den 30/9, ...KGK har sin första träff den 26/9, ...Handarbetscaféet drar igång den 22/9, ...studiebesök på Najaden, ...en 80-talsfest, ...en julresa till Berlin. Och under tiden pågår Canastan i Servicehuset, Yogan i Vuxenskolans lokal på Nässjögatan, Målarna och mycket annat. Puh!

Men glöm inte att allt finns i vår Kalender på hemsidan och vår Facebook-sida!

Sedan var det då dags för lite nostalgi från etern och det var väl många av oss som kom till träffen för att se kände Pelle Hörmander och lika kända Marika Rennerfelt. De förgyllde tillvaron med gamla minnen från radions barndom och de förändringar som skett under tiden fram till våra dagar. Eftersom de hade Trolle Lind med dragspel, så blev det lite sång också. Till och med allsång, då Tio i topp nämndes, Frukostklubben, Barnens brevlåda och mycket, mycket mer.

Vill du höra lite axplock, så kolla in här!

Efterpå var det dags för lottdragning, där tre lyckliga vinnare får varsin inträdesbiljett till nästa Månadsträff. Oj, jag höll på att glömma att det dessförinnan i sedvanlig ordning bjöds på kaffe med fralla. Detta hade den arbetssamma "personalen" sett till, att vi fick inmundiga. Tack för det!

Som vanligt, då jag skriver om de olika aktiviteterna vi har i föreningen, så är reportaget högst personligt skrivet av undertecknad. Har jag missat något eller att något blivit fel, så meddela mig gärna.

Arne Edlund       edlundarne@gmail.com