83+ i farten!

SPF Seniorerna Snöstorps 83+ har haft årsmöte i Snöstorps Allmogegård

Torsdag den 25 november inbjöds alla föreningens 83+ -åringar till ett rejält kaffekalas med ett dignande kakbord i Snöstorps Allmogegård.

Det var 54 medlemmar, som hade antagit inbjudan och tycktes njuta i fulla drag. Inte bara för det dignande kakbordet, som de 8 värdarna hade bakat ihop till.

Utan också av Frasse från Kungsbacka, som spelade upp gamla hits och berättade händelser, från de olika årtalen som önskades, från borden runt i salen. Jag kunde höra årtal ända tillbaka som 1934. Då fick vi bl.a. veta, lite överraskande, att Vasaloppet ställdes in p.g.a. snöbrist! (Det var ju alltid mängder av snö när man var liten!) Samt också att en ny svensk vägtrafikstadga, som ger polisen rätt att hindra en berusad förare att fortsätta sin färd, träder i kraft i Sverige, m.m.

När detta skrivs är klockan 20:44 och det vet i katten om inte kalaset håller på ännu - vad vet jag? För när undertecknad avlägsnade sig från träffen, sorlades det glatt i hela lokalen, medan Frasse spelade upp gamla goa hits, så det var nog ingen som ville bege sig hem i första taget.

Trots min ringa ålder i sammanhanget, så ska jag se till att, under förevändningen att fotografera, återkomma till detta kalas varje år. Man kan säga att kalaset gav mersmak, då jag också fick smaka av de goda kakorna!

Fler bilder från kalaset, kan du se under Bildgalleriet på hemsidan: (...eller tryck på bilden nedan)

och en film är också på gång och den kan du hitta här: https://youtu.be/_2IxRslkMH4

Som vanligt, är ovanstående ett högst personligt referat av vad som upplevdes på 83+ -träffen. Om det är något som fallit bort ur mitt minne, så påminn mig gärna, så går jag in och rättar/kompletterar.

Arne Edlund edlundarne@gmail.com