Till sist blev det Årsmöte!

...och det var vad våra medlemmar väntat på!

Lite spännande var det allt med tanke på vädret. Vi skulle ju sitta ute och ta med egna stolar. Men vi hade tur för det var uppehåll mest hela tiden, med några få droppar i slutet av mötet.

Trots det annorlunda mötet utomhus, så blev det välbesökt. Det vållade lite huvudbry hos värdarna, som hade räknat med ca 80-tal deltagare. Vi blev över 130! Så det blev till att akut beställa extra bakelser.

Vår ordförande Margaretha öppnade mötet, som sig bör och hoppades att vi nu sakta men säkert (!) skulle få igång hjulen igen med allt vad det innebär av kurser, träffar, resor m.m.

Till att börja med hölls en parentation över de 19 medlemmar som under verksamhetsåret avlidit;  Agne AgneslättKarin Johansson, Ingrid Cervin, Karloly Sziroczak, Arne Malmsten, Erik Andersson, Henry Svedberg, Anita Jönsson, Raili Andreasson, Gunnel I Schram, Betsey Thour, Marianne Andersson, Stina Svensson, Ingrid Nilsson, Roger Jorgelin, Ingrid Svensson, Ingrid Martinsson, Carl-Gustaf Bergenstråhle samt Jan Tullgren.

Ett ljus tändes till minne och psalmen Amazing Grace spelades.

Så började då årsmötet, det 39e i ordning, med att Kerstin Karlsson valdes till mötesordförande och Britt-Marie Jonsson som sekreterare.

Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar med Verksamhetsberättelse, Ekonomisk berättelse m.m. godkände årsmötet en framtagen Verksamhetsplan (som kan ses på annan plats på vår hemsida). I godkännandet framgår att Styrelsen löpande återkommer med kompletterande information i takt med att verksamheten börjar rulla på.

Vid val av Styrelseledamöter blev det två nyval: Ingela Skattberg och Lars Movinger...

...varefter förra styrelseledamötena Caj Nilsson och Ingrid Lundgren avtackades av Margaretha. Caj kommer fortfarande vara vår trafikambassadör och informera oss om blivande nya (och påminnelser om gamla) regler, vilket kan vara bra då Trafikverket inte alltid är speciellt informativ till allmänheten om vad nytt som gäller. Även Hans Henriksson i Valberedningen avgick och avtackades med blommor och blader.

Till sist tackade Kerstin Karlsson för förtroendet att fått leda årsmötet och vår omvalda ordförande Margaretha Persson tog över klubban och tackade alla närvarande för ett bra årsmöte.

Men det var inte färdigt där. Nu var det plats för kaffe och bakelse som värdarna serverade på brickor till alla mötesdeltagare samtidigt som OA Larsson förgyllde tillställningen med att spela och sjunga 50- och 60-talslåtar. Mest Elvis, men även andra godingar. Hade vi inte varit 65+, så vet i katten om vi inte trasslat oss upp ur våra bekväma medhavda stolar och börjat dansa där på gräsmattan!

Ovanstående är, som vanligt, ett högst personligt referat av vad som upplevdes på vårt årsmöte 2020. Om det är något som fallit bort ur mitt minne, så påminn mig gärna, så går jag in och rättar/kompletterar.

Arne Edlund edlundarne@gmail.com