Månadsträffen januari

Har du glömt vad vi gjorde den 20 januari?

...så är här en liten påminnelse!

197 medlemmar var på plats vid årets första månadsträff den 20 januari! Det var t.o.m. så det fick beställas och hämtas ytterligare ett antal smörgåsar för att vara på säkra sidan att alla skulle få ta del av det goda fikat.

Margaretha inledde träffen, efter lite strul med tekniken, med att informera om olika aktiviteter i föreningen. Margaretha berättade också om att vi blivit 91 fler i föreningen under förra året och att vi ligger på fjärde plats i hela Sverige i medlemsrekrytering!

Därefter tog Two Tracks över. En Varbergsduo, som varit med om det ena och det andra under sin långa bana som underhållare.

Till publikens stora förtjusning spelade de upp gamla pop-dängor av Simon&Garfunkel, Roling Stones, Paul Anka m.fl.

Vill du återhöra några låtar, så kan du trycka här

Efter uppträdandet, var det dags för fika och i samband med det klev Bengt-Åke Bengtsson upp på scenen och berättade om den viktiga gruppen Trygghetsringen. En grupp, som arbetar med kontakt för ensamstående äldre. Det går tills så att man blir medlem i föreningen för en billig avgift. Sedan ser man då till att ringa till en telefonsvarare varje dag och förmiddag. Är det då någon som inte ringt upp, så sätter de ansvariga igång en undersökning om vad som hänt. I första hand rings anhöriga upp och ofta brukar det lösa sig till det bästa. Det räcker med att du ramlar och inte kan ta dig upp till telefonen - då vet du att det kommer hjälp så småningom. Det är en trygghet. På kommunens sida står följande om Trygghetsringen:

En trygghet för den som tar hand om sig själv i eget boende. Trygghetsringen är en ideell förening, som står till tjänst årets alla dagar. För att bli medlem i Trygghetsringen, vänligen kontakta ordföranden Bengt-Åke Bengtsson på telefon 0706-543 969.

Ett fint initiativ, eller hur?

Sedan var det dags för ytterligare information, bl.a. om en Rock-festival den 8 mars, vilket du kan läsa mer om via Kalendern här på hemsidan. Som seden bjuder, så avslutades mötet med lotteri där många blev lyckliga vinnare av entrébiljett till mars månads träff. Nästa träff i februari är nämligen Årsmöte och dit är alla bjudna och blir bjudna på något gott och detta utan någon entré!

Ovanstående referat är vad undertecknad uppfattat. Det kan förekomma saker som jag missat eller missuppfattat, men det hoppas jag ni kan säga till om i så fall, så jag kan rätta till det. Eller i alla fall ha överseende med det. Då har jag garderat mig på alla sätt och vis, eller hur?

Arne Edlund edlundarne@gmail.com