Om föreningen

Välkommen till SPF Hammarö! Hammarö SPF-förening bildades 1976, och är alltså inne på sitt 47:e år!

SPF Seniorerna Hammarö är en partipolitiskt oberoende förening för pensionärer med anknytning till Hammarö som...
- bevakar de äldres intressen i kommunen, bl a genom seniorrådet (tidigare kommunala pensionärsrådet)
- har månadsmöten i Skoghalls Folkets hus med intressanta programinslag (nästan) varje månad
- ordnar aktiviteter och studiecirklar utifrån medlemmarnas önskemål
- genomför resor för medlemmarna med studie-/teaterbesök m.m.
- ger medlemmarna aktuell information genom vårt månadsblad, den här hemsidan, SPF-appen och vår Facebooksida.

Dessutom får du medlemstidningen SENIOREN med 9 nr per år. Medlemskapet ger också förmånliga försäkringar och rabatter, som du kan läsa om under rubriken Förmåner.
Medlemsavgiften är låg och för närvarande betalar du 300 kr/år.

Medlemsantalet var från start sex personer, men är i dag uppe i drygt 360 medlemmar. Vi har vårt kontor och många aktiviteter i Clevegården, Clevevägen 10 i Skoghall, där även PRO har sin verksamhet.

Hammarö Kommun "Skärgårdskommun i Värmland", belägen omedelbart söder om Karlstad, egentligen en ö med 59,44 kvm land, och 404,71 kvm vatten. Vid halvårsskiftet 2022 hade kommunen 16 804 innevånare.