Månadsmöte augusti 2023

Vår ordförande Bengt inledde mötet med att sjunga en tonsatt dikt av Gustaf Fröding och hälsade därefter dagens föreläsare Manfred "Manne" Nöbauer välkommen.

Ett femtiotal medlemmar hade samlats i Skoghalls Folkets hus för att umgås, fika och lyssna till Manne Nöbauer. Mannes berättelse om sitt liv lämnade inget öga torrt i auditoriet. Han beskrev mycket målande hur han från en lycklig barndom, ett lyckligt äktenskap med två friska, efterlängtade barn, bra jobb och bra ekonomi hamnade i ett liv i missbruk med beslagtaget körkort, men också hur han därefter med hjälp av AA, en stark vilja och sin kärleksfulla familj reste sig igen.
Månadsmötet bjöd också på föreningsinformation, uppskattad stolsgympa med Anita, fika och lotteri.

Fotograferade gjorde Anders Carlsson och Ing-Marie Littmann.