Triple & Touch underhåller

Äntligen är vi igång igen och då fyller vi hela Forum där vi bjuds på glädje, skratt och fartfylld musik

Men först gör pianisten Magnus Spånberg entre, kommer från Örebro och sen kommer Göran Rudbo och Ken Wennerholm & Touch, från början var de tre när Lasse Cronér var med. Johan som vi inte såg skötte ljus och ljud. Triple & Touch besökte Köpng för första gången men visste en del om kommunen.

De har spelat ihop i 38 år, båda  trakterar många instrument, båda spelar trumpet den ena är röd och den andra är blå. Göran Rudbo och Ken sjöng med härliga och starka röster och ibland var vi med och klappade takten.

Göran Rudbo och Ken Wennerholm presenerade sitt program med en rad kända melodier, mycket trevligt prat mellan låtarna om upplevelser när och fjärran. De har varit med vid många invigningar av broar, nu senast nya Hisingsbron i Göteborg. Broar för oss närmare vararandra och det resulterade i en ny melodi.

Båda berättade om ett angeläget projekt i Sydafrika som de brinner för, det är "Start for Life" ett HIV - Aids projekt där föräldralösa barn opch ungdomar får boende och skolgång och ett bra liv dä ofta båda föräldarna dött i Aids. Göran Rudbo och Ken Wennerlolm har varit engageraade sedan 2005, de samlar in pengar genom att sälja armband som ungdomarna gjort i samband med deras olika engagemang och uppträdanden.

Det lockade många av våra medlemmar att köpa armband och stödja projektet.

Med extranumret "Så länge skutan kan gå" kunde vi alla lämna lokalen med ett leende på läpparna och gnola på många av mlodierna vi njutit av att höra. Nu ser vi fram emot nya medlemsmöten.

Barbro Broman