6 december Luciatablå

Stämningsfull luciatablå avslutade höstens aktiviteter i SPF Seniorerna Köpingshus på Forum.

• Lucia

Karlbergsskolans elever med musikinriktning bjöd oss seniorer i en välfylld salong med vacker luciasång, där de kom in genom salongen. Väl uppe på scenen fick vi höra många av de välkända jul- och adventssångerna, med både lite soloparti som duettsång.

Lucia följdes av 11 tärnor och tre stjärngossar utan utstyrsel med vita skjortor och strutar. Efter väl genomfört sångprogram avtackades de av programkommittén med varsin present. Magdalena Jogevall ledde sången och Joel Nilsson ackompanjerade med piano.

För oss alla är detta en bra inledning på julfirandet. Därefter vidtog information av ordföranden och där Köpings Basket med Sussie Steen informerade om ett projekt de skall starta nästa år, att erbjuda intresserade seniorer prova på basket 1 gång/veckan, preliminärt måndagar 15-16 och det är gratis. Finns lista för intresseanmälan.

Bo Svensson informerade om att det finns möjlighet att spela boule inomhus från januari 2019. Köpings kommun har nu ordnat lokal med 2 banor bakom Nibblehallen. Även här delades intresselistor ut.

Forum presenterade den kommande julkonserten på lördag, och innan kaffe och lotteridragning ägde rum avtackade Jacqueline Adolfsson vår Irene som alltid ordnar kaffe mm till det bästa för föreningen i samband med våra medlemsmöten på Forum.

Barbro Broman