25-26 maj Det bästa av Göteborg

SPF Seniorerna Köpingshus gjorde en resa till Göteborg där vi njöt av sol och en behaglig temperatur. Vi bodde på hotell Park Aveny, en klassiker som bjöd oss på lite lyx.

• Botaniska trädgården
  • En klassisk spårvagn
  • Botaniska trädgården
  • En klassisk spårvagn

Vi smakade på Göteborgs smörgårdsbord av upplevelser som Paddan, Konstmuseet, Trädgårdsföreningen, Palmhuset och åkte avslutningsvis gammal klassisk abonnerad spårvagn till Botaniska trädgården. Det kulinariska som lunchen hos Ediths kök i Alingsås bjöd på nervägen var utmärkt och söndagslunchen på AnyDay i Botaniska Trädgården var näst intill perfekt. Vi fick gott fika på Evas Paley på Avenyn på lördagen och på Jula Hotel i Skara på hemvägen.

Detta var ingen av våra hemliga resor, men Jula Hotel rymde verkligen en hemlighet. Där finns Sveriges största privat ägda samling av Zorn-tavlor!

Det blev ett veckoslut som de 36 medlemmarna sent kommer att glömma och en mycket lyckad helg i en trivsam stad och en fin resa fram och tillbaka.

Marianne Stippich