Årsmöte 2 september 2021

Den pågående pandemin har vid flera tillfällen försenat planeringen för årsmötet, men äntligen har det genomförts

Föreningens ordförande Veine Eliasson hälsade alla välkomna, berättade om hur arbeet varit under året. Verksamheten har bedrivits på sparlåga med vissa utomhusaktiviteter, som boule och kulturpromenader, men nu kunde föreningen genomföra årsmötet inomhus å sedvanligt sätt men ändå annorlunda.

Efter parentation och ljuständning över avlidna medlemmar och läste Karl Beijbom en dikt av Pär Lagerkvist och Ingrid Eriksson spelade ett vackert pioanostycke.

När förhandlingarna inleddes valdes Börje Österberg till ordförande och till sekreterare valdes Cristina  som vid tidigare årsmöten. Justerare blev Inga Hoffstedt och Sven Edman,ingen rösträckning behövdes. Veine Eliasson  omvaldes som ordförande för 2021, mestadels omval på styrelsens ledamöter, ett nyval och det var Pia Åkerman Axelqvist. Det blev även nya revisorer, Tony Eriksson tidigare revisorssuppleant nu ordinrie tillsammans med Eva Wiik, och med Anne-Marie Arnerud som revisorssuppleant.

Åke Lindström avtackades för mångårigt styrlesearbete, får blommor senare då han inte kunde närvara. Även Marianne Stippich avgick ur styrelsen och avtackades med blommor, hon kvarstår dock i lotterikommittén, och at testa på att spela padel. Är man medlem i tennisklubben kostar en timme 200 kronor och det är fyra pesoner som spelar tillsammans, så 50 kronor per person.

Innan mötet avslutades informerades alla om kommande aktiviteter som resor, kulturpromenader, prova på "tennis på studs".

Påscenen fanns flea instrument och nu kom Kulturskolaan med en grupp ungdomar: Isak, Angelika, Anton, senare anslöt  Ida och Emil också till gruppen. Ett par lärare var även med i ensemblen. De spelade elbas, elgitarr, trummor, saxofon, trumpet och trombon och sång. Vi fick höra fin och ljudlig musik, en del kända och i ny och annorlunda  tappning i nästan en timme och det k'ndes bra när vi inte kunde samlas över en kopp kaffe.

Redan dagen därpå väntade nästa SPF-aktivitet med bilutflykten som många såg fram emot.

Barbro Broman