Årsmöte 2024

Vårt årsmöte genomfördes i Missionskyrkan den 26 februari med ett 80-tal medlemmar på plats.

Årsmötet inleddes med parentation för att hedra de medlemmar som har
gått bort under det gångna året och därefter läste Kerstin Larsson en dikt av Nils
Ferlin.

Årsmötesförhandlingarna leddes av Lars Johansson, vice ordförande i SPF Seniorerna Östgötadistriktet. Posterna som ordförande och vice ordförande är vakanta. Kerstin Engberg,
Kerstin Lundqvist och Marina Tillberg, sekreterare, omvaldes på två år. Nyval av Gunnar Johansson och Clary Andersson, ny ordinarie revisor. Kvarstår ytterligare ett år i styrelsen gör Louise Bradley, Jan-Olof Greek och Britt Gustafsson, kassör. Gunnel Gustafsson, ordinarie revisor och Astrid Nilsson, ersättare, omvaldes på ytterligare ett år. Jan Johansson valdes som ledamot till kommunala pensionärsrådet (KPR) som representant för SPF Seniorerna Finspång.

Efter avslutade årsmötesförhandlingar informerade Lars Johansson om Östgötadistriktets verksamhet. Denny Lawrot lämnar sitt uppdrag som revisor och avtackades med blommor. Kerstin
Lundqvist tackade styrelsen, alla funktionärer som i olika kommittéer och arbetsgrupper har lagt ner mycket värdefullt arbete under det gångna verksamhetsåret.

Medlemmarna bjöds på kaffe och semla. Därefter följde sedvanliga lotterier. Nästa medlemsträff i Missionskyrkan äger rum den 11 mars, då finansmannen Olof Stenhammar kåserar under rubriken ”Det ordnar sig”.