Medlemsträffen den 11 januari

Cirka 90 SPF medlemmar var samlade i Folkets Hus den 11/1. Glädjande att det åter var flera nya medlemmar som kommit till medlemsträffen.

• Ronald Johannson föreläser om kaféer och bagerier från gamla tider i Varberg
  • Uppmärksamma medlemmar
  • Cirka 90 medlemmar var samlade
  • Douglas Möller underhåller
  • Dubble vinst denna gång - grattis!
  • Ronald Johannson föreläser om kaféer och bagerier  från gamla tider i Varberg
  • Uppmärksamma medlemmar
  • Cirka 90 medlemmar var samlade
  • Douglas Möller underhåller
  • Dubble vinst denna gång - grattis!

Vi började med styrelse-information i cirka 15 min. Marianne påminde om att vårens resor har redan börjat få anmälningar från våra medlemmar. Resultatet av enkäten vi gjorde vid förra medlemsträffen (Lucia) presenterades - mycket var bra i vår förening, men det finns flera saker vi kan göra bättre.

Ronald Johansson berättade i ord och bild om de gamla Varberg med alla kaféer och bagerier som fanns från tidigt 1900-tal och framåt. Många kände igen kaféer och bagerier från förr och uppskattade Rolands föreläsning.

Kaffe och kanelbulle servades i halvtid.

Douglas Möller (fd medlem i Flamingokvintetten) spelade blandad musik. Musiken uppskattades och det blev även allsång.

Avslutningsvis blev det lotteridragning varvid en medlem vann två gånger - dubbelt grattis!

Nästa medlemsträff den 15 februari är årsmöte - välkommen!