Båtutflykt i Göteborgs skärgård

49 SPF medlemmar steg på bussen i Varberg den 8 juli, för resa till Lilla Bommen i Göteborg. Ombordstigning på skärgårdsbåten gick bra och vi satte oss i fartygets matsal.

• Möjlighet att besöka Brännö brygga togs av flera medlemmar, dock utan dans denna gång.

Efter hand fick vi hämta läckerheterna från buffén. Skärgårdsbåten stannade till vid Brännö brygga, som under sommaren har dans varje tisdag. Kaffe med små goda kakor serverades och flera av oss flyttade upp på fartygets soldäck – solen sken från blå himmel.

Vacker utsikt över skärgården och trevlig samvaro gjorde att tiden gick fort. Senare under eftermiddagen var det angöring av bryggan vid Lilla Bommen för återresa till Varberg.

Många resenärer uttryckte sin uppskattning över resan och till reseledaren Marianne i synnerhet. Tack för en trevlig resa fanns på de flestas läppar.

Nästa resa går till Limmared den 31 augusti. Sista anmälan till resan är den 30 juli. Anmälan görs till Marianne Ahlgren telefon 0702-22 52 80 eller e-post 08.ahlgren@gmail.com
Text & foto: Lars Björk