Om SPF och Skånedistriktet

SPF Seniorerna är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för pensionärer med ca 250.000 medlemmar i hela Sverige.
Skåne är näst största distriktet med 120 föreningar och drygt 35.000 medlemmar.
Som medlem går du med i en lokalförening. Där kan du träffa trevliga nya bekantskaper och delta i gemensamma aktiviteter!

• Glädje i SPF

SPF Seniorerna bedriver ett omfattande opinionsarbete. Vi arbetar bland annat för:

• Bättre ekonomi för äldre
  • Lika skatt på arbete och pension
  • Vård och omsorg
  • Bra boende för äldre
  • Folkhälsa och friskvård
  • …och mycket annat!

Dessutom finns det en mängd gemensamma aktiviteter i den lokalförening som du är medlem i eller väljer att bli medlem i.
I SPF blir man medlem i en lokalförening till en avgift mellan 210 och 390 kr (det kan skilja sig lite beroende på förening) och blir därmed ansluten centralt till diverse förmåner. Som medlem får du också den prisbelönta medlemstidningen Senioren som kommer ut med 9 nummer/år.
Medlemsförmåner gör att medlemsavgiften snabbt är intjänad.

Allt fler ser nyttan av ett medlemskap.
Bli medlem du också! Läs mer här

Skånedistriktets kansli

Kansliet ligger i Höör. Kontaktuppgifter finns här.