Operettföreställning med SPF-rabatt

Lunds Operettsällskap sätter 2024 upp Oscar Straus klassiska wiener-operett ”De glada Nibelungarna” från 1904 i nyöversättning till svenska. Medlemmar i SPF är välkomna till genrepet den 22 februari 2024 till nästan halva priset!

Operetten skrevs som en satir över den tyska nationalismen och militärvurmen som rådde vid tiden, och den parodierar dels Nibelungen-sagan med rötter i bl.a. Eddan och Völsungasagan, och i viss mån även Richard Wagners välkända tolkning av samma saga. I föreställningen återfinner vi kända hjältar som riddaren Siegfried, valkyrian Brunhilde och kung Gunther av Burgund, men nu försatta i dråpliga och komiska situationer.
Samtidigt gör Straus tonsättning inget avkall på den musikaliska kvalitén, och Lunds Operettsällskap utlovar högklassig sång och orkestermusik, och naturligtvis massor av skratt!

Lunds Operettsällskap kommer erbjuda medlemmar av SPF möjligheten att köpa biljetter till Genrepet den 22/2 2024 kl 19:00. Priset för genrepet är 150 kr (ordinarie biljettpris 290 kr) och gäller när man använder sig av denna länk via Nortic.

Föreställningarna spelas på Folkparken i Lund 23 februari–3 mars 2024. Läs mer på: www.lundsoperett.se