Ledarledd Gruppträning

Bålsta IK och SPF Seniorerna Håbo erbjuder i samarbete gruppträning för pensionärer. Den ledarledda gruppträningen drar vi i Föreningen Bålsta Idrottskamrater igång måndag vecka 35. Vi kan erbjuda 20 seniorer, först till kvarn, att under 8 – 10 veckor träna för att stärka muskler, skelett, balans och rörlighet och samtidigt ha roligt och trevligt ihop. Vi är fyra ledare från klubben som engagerar oss i projektet, Sara Kiesbye, Anna Widell, Peter Lundmark och jag Kristina Glantz Nilsson. Läs mer i bilagan och sprid till era medlemmar, vänner och bekanta. Anmälan till powertraning@balstaik.se När projektet är slut hoppas vi kunna permanenta motionsträning för seniorer som en breddning av klubbens erbjudande till kommunens medborgare. Vi har idag träning från förskoleklass upp till stjärnstopp men med löpar-och friidrottsinriktning, hittills inte så mycket motionsträning så detta blir roligt att dra igång.