Om föreningen

SPF Seniorerna är en politiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för alla som har rätt till pension i Sverige, oavsett ålder. Organisationen har idag närmare en kvarts miljon medlemmar i 26 distrikt och ca 750 föreningar runt om i landet.

Vår lokalförening, SPF Seniorerna Håbo, började sin verksamhet 1985 och har idag mer än 1 000 medlemmar.

Bildspelet nedan ger en kort introduktion till vår lokala och nationella organisation.

SPF Seniorerna driver opinion i såväl traditionella som digitala kanaler. Du kan läsa mer om föreningens påverkansarbete här

Vår föreningslokal

Vår förening har idag tillgång till en föreningslokal kallad Skeppsgården, som vi delar med PRO Håbo och Bålsta Finska Förening (BFF). Skeppsgården ägs av Håbo kommun som, genom hyresavtal, upplåter lokalen till föreningarna. Skeppsgården är öppen året om, med undantag för sommar- och jul/nyårs-uppehållen.

Adressen är: Skeppsvägen 20, 746 32 Bålsta.

I Skeppsgården finns bl. a. ett café där kan du läsa tidningar och låna eller donera en bok i det lilla biblioteket. Caféet välkomnar medlemmar från de tre föreningarna och deras gäster. Caféet är öppet måndagar till torsdagar från 10 till 15 samt fredagar från 10 till 12.

I Skeppsgården finns också vår expedition, som är öppen mellan 10 och 12 på helgfria tisdagar - ondagar - torsdagar, med undantag för sommar- och jul/nyårsuppehållen. Vill du ringa under expeditionstid är telefonnumret: 0171-557 47. På expeditionen finns också en dator till vilken du kan skicka e-post.
Adressen är: spfhabo@spant.se

Bland övriga utrymmen kan nämnas två större samlingsrum, sammanträdesrum, ett datarum med internetanslutna datorer, ett kök, garderob för ytterkläder, toaletter samt förråd.

Föreningslokalen administreras av ett Gårdsråd.

Stadgar, organisation och verksamhetsbeskrivning

Stadgar