Porträtt av styrelseledamöterna

Per Hedenström
Ordförande

Bor i Viksjö med sambon Maggie. Jag är mycket idrottssintresserad och reser mycket. Har tidigare  släktforskat, väldigt intressant.

Hela mitt yrkesverksamma liv har jag jobbat inom bank. Bodde i Jönköping i nästan 40 år. Flyttade ”hem” och till Järfälla i oktober 2016. Jag blev medlem i SPF 2018. Blev snabbt engagerad och kom med i styrelsen 2020 och blev ordförande 2021. Sedan ett år är jag även ledamot i distriktsstyrelsen.
Vi är ett glatt och hängivet gäng, vilket är en väldigt bra förutsättning för att trivas och få saker gjorda.

Ann-Jeanette Ahlström
Sekreterare och 1:a vice
ordf samt ansvarig för Organisation

Uppvuxen på Söder och har bott i Viksjö sedan 1986. Jag är gift med Anders och vi har en dotter och två barnbarn. Mina hobbys är ridning, körsång, resor och matlagning samt huset på Gotland. Jag har arbetat
som projektledare och assistent nationellt och internationellt inom telekom och läkemedel. Har också nosat lite på restaurang- och mässbranschen. Jag gillar att serva och se till att alla har det bra.
Jag är medlem i SPF sedan 2018 och kom nästan direkt in i styrelsen. Det är roligt att vara engagerad ideellt och träffa många nya människor.

Katarina Wicksell
Ledamot och 2:a vice ordf samt ansvarig för Kommunikation

Jag bor sedan 1998 i Barkarby.
Mina intressen är konst, kultur och textilt hantverk. Jag är utbildad bibliotekarie och har arbetat som det i Järfälla kommun. Dessutom har jag arbetat med allmänkultur i Järfälla, innan jag började på Studieförbundet Vuxenskolan, där jag arbetade i 29 år. Jag har varit medlem i SPF Seniorerna Järfälla sedan 2016 och för mig var det ett självklart val eftersom jag hade god inblick i SPF att ha arbetat med SPF-föreningarna och deras verksamhet i min roll som verksamhetsutvecklare i Studieförbundet Vuxenskolan.

Merja Axberg
Kassör

Jag är gift och bor i terrasshusen i Kallhäll.
För närvarande är min hobby styrelseuppdrag i tre styrelser. Utöver detta försöker jag hinna med barnbarn, läsning, film och teater. Jag har jobbat med ekonomi i drygt 30 år på olika förvaltningar i Stockholms stad. Tio år av dessa har jag haft förmånen att arbeta i det vackra Stadshuset som
redovisningsansvarig. Gick med i SPF 2022 och tänkte börja ett liv som pensionär. Tyvärr har inte jag hunnit med det ännu, men den dagen kommer väl.

Maj-Liz Nilsson
Ledamot och ansvarig för Medlemsfrågor

Jag är född och uppvuxen i Sundbyberg. Är gift med Janne, vi har en dotter och två barnbarn. Har jobbat inom läkemedelsindustrin och administrerat och koordinerat för IT- arbetsplatssupport som Team Leader. Musik är ett stort intresse, från opera till 50-tals rockmusik, jag läser mycket och är med i en bokcirkel.
Vi har kunnat resa mycket, både kortare och längre resor. Gick med i SPF när jag fick avtalspension och värvades ganska omgående till expeditionen 2014. Kom sedan med i styrelsen 2016, till ett uppdrag
som medlemssekreterare, vilket är fantastiskt roligt.

Berith Harrysson
Ledamot

Jag är jakobsbergsbo sedan 2003, SPFmedlem sedan 2015. Valdes in i styrelsen i år. Jobbar på expeditionen sedan ett antal år tillbaka, ett arbete som genererar många trevliga kontakter med våra
medlemmar och också förhoppningsvis håller huvudet lite alert. Innan pensioneringen arbetade jag 33 år som assistent inom olika enheter på Ericsson. Förutom SPF-jobbet så skjutsar jag barnbarnen, livets efterrätter, till och från aktiviteter. Mina vänner, både nya och gamla, umgås jag ofta med, det blir både
kultur, mat och mycket prat.

Kerstin Englund
Ledamot och ansvarig för Program

Jag är gift med Christer och vi har 3 barn och 5 barnbarn. Vi flyttade till Viksjö 1982.
Naturen är viktig för mig, såsom blommor, svamp- och bärplockning, vandring och skidåkning, här hemma
och i Dalarna. Gillar att läsa böcker och upptäcka världen utanför Viksjö. Jag sjunger i Järfälla Gospel och dansar Nia.

Samtliga foton tagna av Lars-Erik Larsson