Anmälan och avanmälan och återbud

Anmälan till aktivitet görs normalt vid besök på eller per telefon/e-post till expeditionen.

Anmälan – Avanmälan
Anmälan till aktivitet görs till expeditionen per telefon och e-post eller vid personligt besök. För adresser och öppettider, se Föreningsexpeditionen.

Första anmälningsdag för aktiviteter efter att nytt nummer av Järfälla Senioren kommit ut öppet mellan kl. 09.30 - 11.30.
Då tas anmälningar emot endast per telefon och e-post till expeditionen.
Denna dag är expeditionen inte öppen för personliga besök.

Anmälningar per e-post som kommer in under öppettiden på första anmälningsdagen hanteras med prioritet, i turordning efter ankomst.

Anmälningar som kommer in FÖRE kl. 09.30 på första anmälningsdageni hanteras efter de prioriterade, i lottad turordning.

Högst fyra medlemmar får anmälas till en aktivitet av en medlem på första anmälningsdagarna.

Om mat ingår i en aktivitet kan alternativ maträtt erbjudas om särskilda skäl föreligger, t.ex. glutenintolerans eller diabetes. Önskemål om annan mat måste meddelas vid anmälan till aktiviteten.

Återbud – avanmälan
Är du förhindrad att delta i en aktivitet, lämna snarast möjligt återbud till expeditionen! Gör det även om aktiviteten är kostnadsfri. Måste du lämna återbud sent under icke expeditionstid, kontakta aktivitetens samordnare: namn och telefonnummer står i programmet. Uteblir du från aktivitet utan att ha lämnat återbud, är du betalningsskyldig om föreningen drabbas av kostnader.

• Vid återbud till resa gäller vad som står under rubrik ”Endags- och flerdagsresor
• Vid återbud till andra aktiviteter gäller:
• Om anmälningstiden inte har gått ut återbetalas hela avgiften.
Om anmälningstiden har gått ut återbetalas inte avgift, och den som inte har betalt är betalningsskyldig.
Undantag görs om föreningen inte drabbas av kostnader för tom plats. Då återbetalas erlagd avgift.
• Ingen avgift, men är du anmäld och inte kommer utan att ha avbokat dig, utgår en avgift på 100 kr.
Avanmälan samma dag som aktivitet genomförs, görs till samordnaren.

Avgifter för aktiviteter
Betala gärna för flera aktiviteter och för flera personer i samma betalning. Specificera aktiviteter och namn på personer så att den som kontrollerar kan tyda inbetalningen.
Skriv tydligt.
Glöm inte namn på avsändare.
Vårt konto för aktiviteter är Pg 23 17 69-1.

Ändrat telefonnummer eller e-postadress?
Glöm inte att meddela vår expedition när du ändrar telefonnummer eller e-postadress!