Ordförande har ordet

BÄSTA MEDLEMMAR 2024-1

Nytt år!

När detta skrivs har jul- och nyårshelgerna just passerat. Vi fick en vacker och fin period, ”julkortsvacker”, hoppas alla har haft det mysigt och bra på alla sätt!

Den nya terminen har rullat igång, med aktiviteter av olika slag. Jag hoppas att vi har fått till-gång till vår lokal på Aspnäsvägen 24 igen efter allt strul. Det är ju där vi vill vara med cirklar och trivsamma träffar.

I förra numret av JS finns kallelse och dagordning till föreningens årsmöte. Det äger som vanligt rum i Jakobsbergskyrkan, denna gång den 29 februari. Glöm inte att anmäla dig senast den 19 februari; vi bjuder på fika och underhållning. Välkomna!

Detta år har varken förbundet kongress eller Stockholmsdistriktet någon stämma, så inga val av deltagare till dessa kommer att äga rum.

I maj månad blir det åter en folkhälsovecka över hela landet. Vi i Järfälla har inte lyckats så väl med att få bra anslutning till det vi haft att erbjuda vid tidigare tillfällen. Vi får se hur vi gör i år. Har du förslag på något vi skulle kunna genomföra, så hör av dig, men var beredd på att få ställa upp på genomförandet tillsammans med någon annan.

Många därute försöker lura oss på pengar och andra värdesaker på olika sätt via digitala plattformar. Som Peter Sikström, vår generalsekreterare, så underfundigt uttryckte saken: ”betrakta varje dag som den 1:a april”. Behöver du hjälp med den digitala tekniken eller den nya TV:n, så har kommunen en teknikhjälpare, Oscar, som du kan anlita gratis. Han besöker också kommunens seniorträffar, som har öppet alla vardagar. Vi i styrelsen ska också fundera på hur vi kan stötta och utbilda inom föreningen.

Till sist vill jag uppmana dig att ta del av de aktiviteter som erbjuds i nummer 1-2024 av JärfällaSENIOREN som du snart får i din brevlåda. Läs igenom, ”pricka för” och anmäl dig; först till kvarn gäller!

Ta väl hand om er, så ses vi därute.

Väl mött!

Per Hedenström