Iduns aktiviteter våren 2024

Här specificerar vi vårens aktiviteter. Fler aktiviteter kan tillkomma. Nytt för i år är att vi har månadsmöte andra tisdagen i månaden.

7 maj

Förebild Stockholm från staffli till fotografi. Följ med Peter Källvik på en spännande, fascinerande, inspirerande, intressant och rolig digital vandring i och runt ett Stockholm ingen idag levande person har upplevt. Vi tar oss runt de olika stadsdelarna och jämför hur det såg ut så långt tillbaka som 1500-talets Stockholm till idag. Peter berättar om platser, miljöer, människor och händelser i det tidiga Stockholm.

Tisdagen den 7 maj kl 14.30 Kevinge Trygghetsboende Edsviksvägen 1A. Kostnad för medlemmar 150 kr för gäst 180 kr. Anmälan senast 3 maj till spf.idun@gmail.com och betalning till bg 5314-8979 efter att man fått besked om plats.

8 maj

Utflykt till Sundby slott och Miniture Kingdom i Kungsör. Fulltecknad.

14 maj

Månadsmöte kl 15 Kevinge Trygghetsboende, lokal Edsviken.

26 maj

Visninga av begravningsplatsen vid Altorp kl 14.00. Anmäl till spf.idun@gmail.com.

27 maj

Va Då So Fo? Guidad vandring på Södermalm. Peter Frisk tar oss med på en tur runt Folkungsgatan, So Fo som det numera kallas. Pris 200 kr. Anmälan till spf.idun@gmail.se. Betalning till bg 5314-8979 efter besked om erhållen plats. Max 20 personer.

29 maj

Träff för nya medlemmar. Inbjudan kommer.

11 juni

Månadsmöte kl 15.00 Kevinge Trygghetsboende, lokal Edsviken

26 juni

Lennakatten och Länna Dryckeshandel. Veterantåget Lennakatten, en välkänd syn i Uppsala, tar oss ut på den vackra landsbygden och ankommer en timma senare till Länna Bruk. Vi äter en gemensam lunch innan vi får gå rundturen i det gamla sågverket som numera är vineri, destilleri och bryggeri. Läs mer här:

Utflykt med Lennakatten till Länna Bruk.pdf

Anmälan till spf.idun@gmail.com