SPF-appen

Nu finns "SPF Seniorerna Ardala" i SPF-appen.

SPF-appen är en app för smarta mobiltelefoner och surfplattor. Den ger dig information från föreningens, distriktets och förbundets hemsidor. Speciellt är att när en "Nyhet" publiceras på någon av dessa sidor så skapas en pushnotis i telefonen, som uppmärksammar att något nytt om SPF finns att ta del av.

Appen kan laddas ner utan kostnad på samma sätt som andra appar från Appstore (för iPhone och iPad) och från Play Butik för telefoner - surfplattor med Andoid operativsystem (t ex Samsung, Huawei, Doro m.fl.). När du har öppnat Appstore eller Play Butik söker du gemom att skriva "spf seniorerna" så bör appen komma upp och kan laddas ner.

När appen är nerladdad öppnar du den och uppmanas sedan att välja förening. Tryck då först på knappen "Välj distrikt" och tryck på Skaraborgsdistriktet. Sedan får du bläddra bland de föreningar som är med och trycka "välj" på Ardala.

Via "Hjärtat" uppe till höger kan du välja din "favoritförening", förslagsvis då Ardala.

De tre horisontella strecken uppe till vänster ger tillgång till vissa inställningar. Här är det viktigt att man tillåter "Notiser", den runda ringen ska stå till höger i reglaget.  Man kan även ändra textstorlek.

Ovanför notiserna finns en menyrad med "Nyheter", "Länkar" och "Sidor". Varje gång appen startas så är det sidan med "Nyheter" som kommer upp. Trycker man på "Länkar" kan man komma vidare till några externa sidor. Trycker man på "Sidor" kommer man till vår hemsida och kan ta del av det mesta som finns där såsom referat och bilder, program, resor och mycket mera.

Har du frågor eller behöver hjälp, kontakta:

Leif Bertilsson: e-post: lena.leif@live.se, tfn 070-616 61 70 eller

Bengt Holmén: e-post: bengtholmen2@gmail.com, tfn 0705-130809

Lycka till med installationen!