Om föreningen

SPF Seniorerna Ardala bildades den 26 juni 1976. Medlemsantalet har varit under 100 st. i många år men har ökat på senare år för närvarande är det drygt 200 st. Medlemsavgiften för 2024 är 220 kr. Föreningen har bankgiro 595-5950. Organisationsnummer är 802530-1758.

Ardala GoIF:s klubbstuga är samlingspunkten i vår verksamhet. Här har vi våra trivselträffar och flera andra möten. Den nya boulebanan, som vi själva anlade 2010 med ideellt arbete och ekonomiskt stöd från Sparbanksstiftelsen Skaraborg och Skara kommun, ligger i anslutning till klubbstugan. 2010 byggdes också en handikappramp till klubbstugan med hjälp av medel föreningen fick i medlemsvärvarkampanjen 2010. 2016 uppförde föreningen en förrådsbyggnad i anslutning till boulebanan.

Föreningen har en livaktig verksamhet med betoning på friskvård och gemenskap.

Torsdagar är det samling i / vid GoIF-stugan för olika aktiviteter. Beroende på väder kan man då spela bingo, gå en promenad/stavgång, spela boule eller bara sitta ner och prata. Avslutning sker med kaffe, som kokas av ansvarig grupp, samt eget medtaget dopp. Ingen anmälan erfordras.

Vintertid är det styrketräning på torsdagar på Hälsostudion i Skara och på tisdagar är det vattengymnastik i Badhuset i Skara.

Boulespelarna tränar vanligtvis på måndagar och på torsdagar i samband med torsdagsträffarna. Man deltar också i olika tävlingar samt i seriespel. Under vintern spelas boule inomhus i Sparbankshallen på Vilanområdet i Skara och i Boulehallen i Istrum.

Under vintern spelas bowling första torsdagen varje månad i Skara eller Kvänum.

Flera resor och utflykter anordnas liksom träffar av olika slag då det vanligvis också serveras mat.

I oktober 2016 firade föreningen 40-årsjubileum under stor uppslutning. Vid jubiléet föredrogs en historik och den finns på en länk härunder.