Årsmöte i februari

Årsmöte i Vinkölsgården

Till årsmötet den 16 februari kom över 80 medlemmar. Ordföranden Elsa Hovmark Svensson hälsade alla välkomna. Efter detta tändes ljus, följt av en stunds stillhet för att hedra de 6 medlemmar som avlidit under året.

Elsa förklarade sedan årsmötet för öppnat och valdes att leda förhandlingarna med Ann Jakobsson som sekreterare.

Verksamhetsberättelsen visade på ett aktivt 2016 med många olika inslag. Revisorerna tillstyrkte ansvarsfrihet och verksamhetsberättelsen och ekonomiskt sammandrag lades till handlingarna.

Val förrättades med omval på de flesta poster. Några förändringar blev det dock. Gun-Britt Johansson avgick som ledamot i resekommittén och som ny ledamot valdes Ulla-Brita Paulsen. Jan-Olof Käll avgick som bowlingansvarig och som nya sådana valdes Lena Bertilsson och Karin Krause. Gunnel Gustafsson avgick som ersättare i Skara Senior och i hennes ställe valdes Elsa Hovmark Svensson. Slutligen avgick Carl-Olof Carlsson från valberedningen och i hans ställe valdes Lennart Carlsson.

De avgående funktionärerna blev avtackade med blommor.

När förhandlingarna avslutats serverades välsmakande mat.

Program för tiden april - september delades ut och resekommittén presenterade sommarens resor, endagsresa till Småland i maj och den blev preliminärt fullbokad under kvällen och sexdagarsresa till Norge i augusti där det fortfarande finns några platser kvar.

Leif Bertilsson informerade sedan om den nya hemsidan på Internet, hur man hittar den och lite om innehållet. Sedan visade han ett bildspel med 225 bilder från möten, resor och olika aktiviteter under 2016.

Avslutningsvis serverades kaffe med god kaka och så förrättades dragning på lotterierna.

Ordföranden tackade sedan arrangörskommittén för ett bra arrangemang och god mat och så avslutades sammankomsten.