Månadsträff den 13 april

  • Ordförande informerar
  • Cosmos Cowboys
  • Cosmos Cowboys
  • Tack för musiken
  • Ordförande informerar
  • Cosmos Cowboys
  • Cosmos Cowboys
  • Tack för musiken

Efter lite kort information från ordförande Olof Ejdeblad välkomnades dagens underhållare, countrybandet Cosmos Cowboys. Fyra välspelande herrar spelade härlig musik från förr. De startade med den svängiga låten Apache som bandet The Shadows spelade på 60-talet. Sedan kom diverse countrylåtar med sång och härligt gitarrkomp, keyboard och trummor. Publiken tände till när vi fick höra ”En gammal amazon” och några andra billåtar. ”Anna & mej” (Me and Bobby McGee) och ”Spotnicks” Amapola kände vi nog alla igen. Efter en trevlig musikstund avslutade bandet med vackra ”Så många mil så många år” som Sven Ingvars gjort.
Mötet avslutades med en god smörgås och det sedvanliga lotteriet.

Elisabet Larsson