Månadsträff den 9 juni

SPF Bankeryd höll en traditionsenlig ”Sillafest” i Nyarpsstugan måndagen den 9 juni.

  • Sill mm
  • Har alla fått?
  • Nu äter vi sill
  • Underhållning av Christer och Tomas
  • Vi lyssnar
  • Sven-Ingvars på gång?
  • Bo avtackar med penslar
  • Sill mm
  • Har alla fått?
  • Nu äter vi sill
  • Underhållning av Christer och Tomas
  • Vi lyssnar
  • Sven-Ingvars på gång?
  • Bo avtackar med penslar

Festen markerar slutet på ”Vårterminen”. Vår ordförande Olof Ejdeblad, som nu också är distriktsordförande informerade om förbundets kongress, där Maria Larsson, en gång äldreminister, valdes till förbundsordförande. Hon ansvarar för en organisation med ca 250000 medlemmar. Jönköpings distriktet är det 5:e största distriktet i landet med ca 10100 medlemmar. För övrigt meddelades att Träffpunkten är öppen på torsdagar mellan 10-12 under sommaren. De 60 deltagarna åt med stor förtjusning den traditionella sillen och äggen och som efterrätt hade programkommittén bakat en förträfflig hallonmarängtårta. Därefter underhöll Christer Möller och Tomas Karlsson med 60- och 70-tals glad danslåtar från bl a Elvis, Vikingarnas, Owe Törnkvists och Sven-Ingvars repertoar. Det var mycket uppskattat. Nästa träff blir den 11 augusti då det blir en upptaktsträff inför hösten. Programkommittén avtackades med en varm applåd.