Månadsträff den 12 maj
SPF Bankeryd samlades den 12 maj till månadsmöte i församlingsgården.
Vår ordförande Olof Ejdeblad hälsade välkommen och lämnade inledningsvis information om kommande aktiviteter som fågelutflykt, Bankerydsdagen den 24 maj, REKO-ringen som etableras i Bankeryd, resor under våren och sommaren. Allt kommer också att tillställas medlemmarna via nätet. Det var sedan dags för Lollo Schälin, församlingspedagog i Bankeryd, att ”ta över scenen” och leda oss i ett härligt QUIZ, där vi delats upp i ett 10-tal lag. Vi fick pröva oss i 15 mycket olika frågeområden om bl a allmänna flaggdagar, nyttiga grönsaker, James Bond, nyhetskanaler, fiskar i Vättern, olika musikstycken, där den gemensamma tråden visade sig vara ”sommar”, blommor, böcker, TV-serier, fåglar mm. Många pannor rynkades och diskussionens vågor gick höga. Slutligen konstaterades en hög kunskapsnivå hos deltagarna där segrarna kunde svaret på ca 80 % av frågorna. Bra gjort! Vi avslutade med härlig fika, lottdragning mm och kunde sedan vandra ut i det vackra vårvädret .
Bengt Nordblom