Månadsträff den 14 oktober

Månadsträff den 14 oktober i församlingsgården

  • Mingel
  • Nu drar vi igång
  • Ramblers
  • Olof fick också var med
  • Varma applåder
  • Mingel
  • Nu drar vi igång
  • Ramblers
  • Olof fick också var med
  • Varma applåder

Efter ordföranden Olof Ejdeblads information om kommande aktiviteter i form av träffar i pensionärernas Träffpunkt i centrala Bankeryd, vinprovning, julbord i Sandsjöfors, revybesök i Falkenberg mm – all data blir tillgängligt på hemsidan – kunde ett 75-tal deltagare få njuta av och längta tillbaka till ungdomens 60-talsmusik. Vi gästades av de fyra herrarna, där den yngste är 71 år, i  Jönköpingsbandet Ramblers som startade 1962. De gav oss härliga minnesbilder av vår ungdom och det kändes skönt att få stampa takten till många kända låtar från förr, där man bl a  kände igen såväl Beatles, Little Richard, Shadows, Per Myrberg och många fler och att få känna härliga upplevelser passera revy. Ack ljuva 60-tal!  Sedan var det kaffe med god smörgås och traditionsenlig lottdragning. Vid nästa möte den 11 november blir det information av Svante Curenstam om ”höst- och julblommor”.