Månadsmöte den 12 februari 2024

• Avtackning styrelseledamot
  • Avtackning av medlemmar i programkommittén
  • Uppskattning av kaffekommittén

SPF Seniorerna i Bankeryd har måndagen den 12 februari haft sitt månadsmöte med årsmöte. Ordförande hälsade medlemmarna varmt välkomna och därefter hölls parentation med en tyst minut över de bortgångna medlemmarna under 2023. Det väl förberedda årsmötet hölls med högt tempo. Räkenskaperna godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året. Ordförande plus ett antal styrelsemedlemmar omvaldes enligt valberedningens förslag.

Efter årsmötet var det dags för underhållning. Det gifta paret Eva och Ingvar stod för den. Vi gladdes åt deras vitsar och taktfasta spelande på dragspel, blockflöjt och gitarr. Publiken deltog och försökte lära sig att vara lika taktfast – inte lätt. Framträdandet avslutades med Kväsarevalsen spelat med dragspel på Evas och Ingvars ryggar samtidigt som de dansade vals. Bejublat! Sedan var det dags för semla, som SPF bjöd på. Ordförande avtackade med en ros de styrelsemedlemmar och funktionärer som avgått. Alla medlemmar i kaffekommittén fick en ros som tack för sitt värdefulla arbete. Det informerades också om kommande resor och studiecirklar. Ordförande tackade för det förnyade förtroendet att få leda SPF Bankeryd. Han berättade att fr o m den 1 april tar SPF tillsammans med PRO och RPG över Handelsbankens gamla banklokal för att bilda en Träffpunkt för seniorer även i Bankeryd.

Kjell Larsson