Höstupptakt 2023

SPF Seniorerna har inför höstterminen haft sitt upptaktsmöte i Nyarpsstugan.

• Förberedelse korvgrillning
  • Medlemmarna samlas
  • Vad är svaret?
  • Albin Rickmans kvintetten
  • Vi lyssnar på musiken
  • Bengt förtjänar sin tårta
  • Förberedelse korvgrillning
  • Medlemmarna samlas
  • Vad är svaret?
  • Albin Rickmans kvintetten
  • Vi lyssnar på musiken
  • Bengt förtjänar sin tårta

SPF Seniorerna har inför höstterminen haft sitt upptaktsmöte i Nyarpsstugan. Ett stort antal informations- och korvhugade spfare hade hörsammat kallelsen.

Ordföranden öppnade mötet och gladdes åt den goda uppslutningen och mötet inleddes sedvanligt med tipspromenad och korvgrillning. Information lämnades ang att intresseanmälan kommer att utsändas ange ev  intresse för fortsatt kurs i användning av smartphone, föreningen behöver förstärka vad gäller bl matlagningen, programkommittén (intresseanmälan mottages gärna). Föreningen  hade deltagit i tävlingen om det bästa namnet på det nu färdigställda gruppboendet, och  Bengt Nordblom hade sänt in det vinnande svaret som blir KNÄPPET (ett gammalt känt lokalord i Bankeryd) och byggnadsföretaget Junehem bjöd därför samtliga närvarande på god tårta till kaffet inomhus. Den 31 augusti ges närmare information på Lillgården. Den därefter ytterst härliga musiken framfördes av Albin Rickmans kvintett med välvarierad blandning av jazzmelodier till folktoner, där vokalisten gjorde bejublade insatser. Dragning i lotteriet och utdelning av priser till vinnarna i tipspromenaden följde därefter. Ordförande tackade för god uppslutning och alla som hjälpt till med arrangemanget.