Månadsträff den 12 januari
SPF Bankeryd samlade den 12 januari drygt 90 medlemmar till årets första månadsmöte. Det var härligt att välkomnas av teatergruppens Eva, Evelina, Ingela, Ingvar, Karin, Kerstin, Johan och Per-Arne i deras framträdande i ”Vi som vågar” – och det gjorde de verkligen! Med devisen ”det är aldrig för sent att göra nya misstag” tog de oss med i en handfull upplevelser av vardagliga situationer som bl a att ordna ett årsmöte, besöka vårdcentralen, gränsfejder Habo/Bankeryd, onödig/oönskad omsorg m flera dråpliga situationer. Allt var mycket uppskattat och skratten och applåderna var många. Härligt att också få avsluta med risgrynsgröt och skinkmacka – nu känns det att julen är slut och att vi nu ser fram mot vårens alla aktiviteter! Ordförande Olof informerade också om att pensionärsorganisationerna i Bankeryd skrivit till ansvariga för busstrafiken och kraftigt klagat på att bussarna till stan numera inte stannar i centrum – en nyordning som inte kan accepteras!
Bengt Nordblom