Månadsmöte den 13 november 2023

• Goda smörgåsar till kaffet
  • Gemenskap vid kaffet
  • Fika är gott
  • Får det vara lite mera kaffe?
  • Tessan Jigfjord från organisationen Missing people
  • Det här gör Missing People
  • Hit kan vi skänka pengar
  • Tessan avtackas
  • Goda smörgåsar till kaffet
  • Gemenskap vid kaffet
  • Fika är gott
  • Får det vara lite mera kaffe?

Ordföranden hälsade alla varmt välkomna, speciellt dagens gästföreläsare

Tessan Jigfjord från organisationen Missing people. Information lämnades ang julbordet på Mösseberg den 12 dec, pris med buss 375:-, föreningen önskar att alla samarbetar om att söka efter förstärkningar på olika poster, arbetet med hälsodagen är avklarat, totalt anmälda 90 söt; man arbetar med vidare utformningen av bankhuset till något som kan passa för olika föreningar och slutligen stor arbetsbesparing om flera betalar närvaro med lotter med Swish före mötets början.

Vad är då Missing people? En ideell organisation på frivillig basis som startade 2012 och som är ett förnämligt komplement på frivilligbasis till främst polisorganisationens kapacitet att söka efter försvunna personer. En helt fantastisk uppbyggnad, byggd på frivilligas insats!!! , som uppgår till 80.000 sökare, har 4000 medlemmar och med sin förstklassiga uppbyggnad av organisationen över hela Sverige kan  man rekordsnabbt igångsätta sökandet efter försvunna personer ,med hjälp av ett snabbt utskick av sms!!!!Förstärkning av sökandet sker också i det nära samarbetet med polisen i aktuellt område. Under åren har man uppnått många lyckade sökresultat, inte undra på när man har som motto VI GER ALDRIG UPP!!!!!! Tessan och hennes organisation avtackades med varm applåd, ledd av ordföranden, som välkomnade till sista mötet för året den 11 december med Lucia.