Månadsträff den 13 januari
SPF Bankeryd firade på måndagen den 13 januari inte bara årets första månadsmöte med risgrynsgröt och skinkmacka. 90-talet medlemmar fick också uppleva en ”världspremiär” för den egna teatergruppen ”Vi som vågar”. De fem SPF-arna bjöd på en mycket uppskattad egenproducerad revyföreställning som bl a innehöll många tänkvärda episoder från det dagliga livet – problem på kontoret, odlingskurs-telefonkurs, hälsa och kärlek, besök i affär, kvinnligt och manligt m fl. Dessa gav upphov till många igenkännande leenden följda av glada skratt och långa varma applåder. Ordföranden Olof Ejdeblad lämnade också information om den närmaste månadens olika aktiviteter i form av bl a resor, allsångskonsert, liksom om vad som händer på pensionärernas Träffpunkten i centrum av samhället – allt kommer efterhand att meddelas medlemmarna via mail. Nästa gång vi alla träffas har vi årsmöte då också ”Tre små grisar” svarar för underhållningen.
Bengt Nordblom