Månadsträff den 9 december
Månadsträff i församlingsgården den 9 december
Ett 90-tal medlemmar deltog den 9 december i månadsmötet i Församlingsgården. Vår ordförande Olof Ejdeblad lämnade information om en träff nyligen med June-hem som lovade att vi får ha Träffpunkten vid torget kvar till våren 2026 men också om planerna för omdaning av Bankeryds centrum under de närmaste 3-5 åren – rivning av Bankhuset och Coop-fastigheten, byggande av 250-300 lägenheter, nytt äldreboende, nytt ICA Kvantum mm. Efter gott lussekaffe fick vi besök av församlingens lucia, tärnor och stjärngossar med ett 30-tal deltagare som under ledning av församlingens tre musiker framförde ett omfattande och mycket uppskattat musikprogram med många välkända lucia- och julsånger och med deltagande också av ”Här kommer en liten lucia…”, med både tärnor och stjärngosse. Alla önskades sedan en God Jul och ett Gott Nytt År och hälsades välkomna till ”Grötfesten” den 13 januari.
Bengt Nordblom