Till alla medlemmar i SPF-Eksjöföreningen

Här kommer siste månadsbrevet för året. Innan jul kommer programmet för 2023 att dimpa ner i brevlådan och det får ersätta denna funktion.

Programmet för 2023 är varierande och vi hoppas på att det finns något för alla! För att du ska få programmet är det mycket viktigt att du uppdaterar din adress om du flyttat! Det hjälper inte alltid att du skickat adressändring till Post Nord. Adressändringen gör du till tonyhjansson@gmail.com Vi delar ut så många brev som vi kan för att spara in på portokostnaden och ha roligare för pengarna. Då är det inte alltid att vi observerar om du flyttat och programmet hamnar i fel händer. Allt fler har portkod numera så där kan vi inte leverera själva.

Bussen till Falkenbergsrevyn den 19 februari blev snabbt fullbokad. Lyckades få 8 biljetter till och en buss för 58 resenärer. 4 av de platserna är kvar i skrivande stund. Du måste anmäla dej senast den 20 november. Biljetterna ska betalas i mitten av december och därför är det extra noga att du som vill följa med förvissar dej om att du har en biljett!

Så uppmanar jag dig att vaccinera dig mot influensan och även mot lunginflamation. Passa på och beställ en tid!

Ni är alla indelade i en grupp som medlemmar. Gruppen har två gruppledare som har som uppgift att ta gruppmedlemmar till hjälp med värdskap med mera. Det är bra om vi tar vara på alla "unga" pensionärer som kommit till, det är ju inga betungande uppgifter i ett värdskap.

Efter mycket festande på Ålandskryss och Räkafton har vi julbordet kvar! Passa på att anmäla dig till det!

Så till sist vill jag "flagga för" vår medlemskampanj! Blir vi många nya medlemmar har vi chans till att vinna pengar från förbundet och distriktet i SPF:s värvartävling som pågår månaden ut. Ta med vänner, grannar och vad det kan vara, ju fler vi blir ju roligare kan vi ha!

Novemberhälsningar och väl mött!
Christina "Kicki" Ekbladh
tf ordförande SPF Seniorerna Eksjö