Augusti

Till alla medlemmar i SPF- Eksjöförening

Under sommaren har vår ordförande Göran Persson av hälsoskäl dragit sig tillbaka. Vi önskar honom god bättring och att han får den rehabilitering han behöver. Som vice ordförande tar jag över som tf. med hjälp av styrelsen.

Du kanske är ny i föreningen eller inte varit med oss i aktiviteterna, tveka inte och häng med på det som bjuds.

Nu börjar det gå mot höst och vi hoppas på att mycket ska kännas lockande ur vårt program.

Vi börjar redan nästa vecka torsdagen den 18 augusti med en politisk debatt gällande de äldre i kommunen.

Torsdagen den 18 augusti kl. 11.00 startar bowlingen på I tolvhallen.
”Gamla” och nya medlemmar är välkomna. Den första torsdagen i månaden avslutas med fika.

Måndagen den 22 augusti har vi en tipspromenad i Vildparken med start mellan klockan 10.30-11.30. Därefter bjuder vi på grillad korv med dryck! Hoppas många vill komma och trivas tillsammans!

Boulen har varit igång hela sommaren i Vildparken och fortsätter tills det blir kallt. Det är spel onsdagar och söndagar kl. 11. Ta med eget fika! När det blir för kallt att spela ute åker spelarna till Nässjö på onsdagarna och spelar inomhus. Det finns plats för fler så är du intresserad kan du höra av dig till Johnny Strömberg 0703–769469 för mera information.

Yogan startar den 9 september och den 12 september är det Golfmästerskap som vi informerat om tidigare. Läs mera på vår hemsida.

I september kommer vi också starta ett par nya aktiviteter som inte finns med i vårt tidigare utskickade program. Det är utbildning i Hjärt- och lungräddning, (HLR), som kommer att pågå i mindre grupper så länge det finns intresse.

Vi hoppas också på att kunna starta en kör, SPF-kören eller varför inte ett annat kul namn? Monica Einarsson kommer att leda den. Vi återkommer med mera information om dessa inom kort, båda kommer att bedrivas i samarbete med Vuxenskolan.

Välkomna tillbaka till ”höstterminen”!

Christina ”Kicki” Ekbladh,
tf ordförande SPF seniorerna Eksjö