Januari 2023

Till alla medlemmar i SPF Eksjöföreningen

God fortsättning på det nya året - 2023! Vi får hoppas på ett fredligare år även om det inte börjat så bra.

Alla har fått programmet för 2023, hoppas att det innehåller något för alla och att vi som tidigare får god uppslutning till våra aktiviteter. Nu närmast har vi en tipspromenad på torsdag, den 12 januari. Den 24 januari på månadsträffen får vi besök av landshövding Helena Jonsson. Hon kommer att hålla ett föredrag om länsstyrelsens uppdrag men vill gärna att vi har frågor och en diskussion. Så passa på, inte var dag vi har chansen att träffa landshövdingen! Eventuellt får vi också med en kommunrepresentant, detta är i skrivande stund oklart.

Ja  sedan rullar det på hela året, är det något du inte vill missa av våra träffar och resor så passa på och anmäl dig redan nu! Resan till Hornborgarsjön den 4 april har flera redan anmält sig till.

Den 21 februari har vi vårt årsmöte. Valberedningen jobbar hårt med att hitta personer som vill engagera sig i styrelsen. Dra dej inte för att kontakta någon av dem om du vill bidra till att påverka och/eller hjälpa till i vår förening.

På årsmötet kommer vi att ta upp frågan om annonsering av våra aktiviteter i Smålands-Tidningen. Finns det fortfarande behov av detta till de programounkter vi skickat ut som kalender i vårt program? Det är en ganska stor kostnad som vi kanske kan lägga på något annat? Givetvis kommer vi att annonsera nya aktiviteter som vi bara gjort "blänkare" om.

Så några små korrigeringar i programmet: Johnny Strömbergs mailadress är
johnny.stromberg@yahoo.se och Ulrik Svenssons är: ulrik.1950@hotmail.com

Nu hoppas vi på att vi får ett trevligt och innehållsrikt år i SPF och väl mött!

Christina "Kicki" Ekbladh
tf ordförande SPF Seniorena Eksjö