Mars

EKSJÖ SPF-FÖRENING 2022-03-03

Till alla medlemmar i Eksjö SPF-Förening

Mars 2022 information
Än en gång kan vi konstarera att vi lever i en föränderlig värld. Nu när äntligen, i stort sett alla pandemiregler upphört, så har vi alla oroligheter ute i världen att notera.

Vår föreningsverksamhet börjar gå igång igen. Resan till Falkenberg är ju avklarad med bravur och bestämmelserna för nästa resa är redan ute.

Vi genomförde årsmötet 2022 i Olsbergs Arena 2022-02-22, med 144 (!) närvarande medlemmar under Jerry Sjögrens och Berndt-Åke Hallgrens fasta ledning. Undertecknad omvaldes till ordförande på ett år. Ledamöter valda på två år blev Elly Henrysson och Christina Kicki Ekbladh (omval) samt Claes Engberg och Inga-Lill Lind (nyval). Ett år kvar som ledamöter har Berndt-Åke Hallgren, Maud Gustafsson, Sven Nilsson och Chistina Beckman Johansson. Som revisorer omvaldes Ulf Johansson och Astor Engqvist med Rose-Marie Johansson som suppleant (nyval). Till valberedningen valdes Inger Axelsson (ordförande), Anders Lindemalm och nyval av Ulrik Svensson.
Avtackning av de avgående funktionärerna Rose-Marie Johansson, Anita Ragnarsson, Paul Josefsson och Johnny Strömberg gjordes också.

Jonas Persson "Jonas på Stadshotellet", var mötets uppskattade gäst och höll en intressant och tevlig föreläsning om mål, visioner och planer för Eksjö Stadshotell.

Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte valdes Berndt-Åke Hallgren till sekreterare, Inga-Lill Lind till kassör, Christina Kicki Ekbladh ansvarig för Facebook och Dropbox, Maud Gustafsson som materialförvaltare och övriga till ledamöter.
Till programgrupp valdes Christina Kicki Ekbladh och Sven Nilsson. En/flera adjungerande funktionärer kan engageras efter behov och typ av programpunkt.

Vi fortsätter i programmet med Månadsträff tisdagen den 22 mars kl 13:30 i Olsbergs Arena, då vi besöks av trädgårdsankaret Gunnel Carlsson.
Anmäl senast den 15 mars till Berndt-Åke Hallgren hallgren49@outlook.com eller telefon 072-564 35 85. Betala gärna i förhand med Swish (123 61 820 26). Kostnad 60 kronor.

Göran Persson
Ordförande Eksjö SPF-Förening