Eksjö SPF-förening                                              2022-04-09
Till alla medlemmar i Eksjö SPF-förening

APRIL 2022 - INFORMATION
Just nu så får vi flera exempel på aprilväder, ibland flera skiften per dygn, men lugn våren kommer (tror jag).
Vi han konstatera att vår verksamhet har kommit igång ordentligt. Årsmötet lockade 144 deltagare, mars månadsträff lockade över 100 personer och PUB-kvällen även den över 100 personer.

Vi fortsätter i programmet med Månadsträff tisdagen den 19 april kl 13:30 i Olsbergs Arena, då vi besöks av Gebbe Björkman, med ämnet "Fåglar på mitt sätt". Anmälan senast den 12 april till Berndt-Åke Hallgren, hallgren49@outlook.com, eller 072-564 35 85. Betala gärna i förhand med Swish (123 61 820 26). Kostnad 60 kronor.

Påminner om vårens utflykt till Gnosjö och Hylten's industrimuseum den 19 maj. Här föddes Gnosjöandan! Det är flera punkter på programmet, bland annat en kortare promenad på "Store mosse". Tänk på "promenadvänliga" skor!
GLÖM EJ att anmäla dig till fam.ekbladh@gmail.com

Den 16-21 maj är det SPF:s Hälsovecka. Då kommer ni att kunna gå runt i Eksjö och genom bilder och frågor "Lär känna din stad". I år är det nya bilder och frågor, men missade du förra årets tävling har du möjlighet att gå denna runda också. Du kan köpa tävlingen vid nästa månadsträff eller på Klädhuset från den 9 maj. Ju fler som deltar ju fler priser blir det!!

Nu kör vi !!!!

Göran Persson