Maj

EKSJÖ SPF-FÖRENING                  2022-05-05

Till alla medlemmar i Eksjö SPF-Förening

Maj 2022 - information.

Jaha, då har vi firat valborg, för ovanligheten i bra väder, med ryttarspel och fyrverkerier med mera. Nu kommer den vackra årstiden med ”blomster och blader”, så det gäller att försöka vara ute så mycket som möjligt.

Hälsoveckan – ”Lär känna din stad”
Under SPF:s Hälsovecka 16-20 maj arrangerar vi en enkel orientering ”Lär känna din stad”. Vi vänder oss inte bara till våra medlemmar utan alla, gammal som ung. Gå runt eller cykla en eller flera dagar och svara på enkla frågor som rör hus, gränder och statyer. Från den 9 maj kan du köpa "kartan", så du har god tid på dej! Vinn Eksjö handels presentkort!
Kartan kan du köpa i Klädhuset i Eksjö eller beställa på fam.ekbladh@gmail.com Betala gärna med Swish, kostnad: 25 kronor för SPF:s medlemmar, övriga betalar 50 kronor.
Svaren lämnas på Klädhuset senast den 25 maj. Vid frågor ring 070-5435026

Välkomna och lycka till!

Förbundets program under Hälsoveckan
Vi kommer att webbsända en digital föreläsning varje dag kl 10:00. Sändningen sker på SPF Seniorernas hemsida, varken föranmälan, registrering eller inloggning behövs. På hemsidan finns även det färdiga programmet.  https://www.spfseniorerna.se/aktiviteter/folkhalsovecka/
Alla föreläsningar spelas in och kommer att läggas upp så att de går att se i efterhand.

”Mera ute”  gör vi i SPF genom bland annat två tipspromenader i sommar

-   Måndagen 13 juni         Start 1030-1130 i Vildparken. Kostnad 20 kronor
-   Måndagen  22 augusti. Start 1030-1130 i Vildparken. Kostnad 20 kronor

Vidare så spelas det boule i Vildparken
-          onsdagar med start kl 11:00
-          söndagar med start kl 11:00
Du kan komma ensam om du vill, eftersom det lottas om vilka som ska spela ihop.
Kostar inget att delta. Tag gärna med kaffekorgen!

Nästa månadsträff är efter sommaren, den 20 september kl 13:30 i Olsbergs Arena då Monica Robertsson tolkar Robertsson.
Priset på våra lotter höjs efter sommaren till 5 kronor styck.

Nu kör vi !!!!

Göran Persson