April

Vi kan konstatera att det inte hänt speciellt mycket på pandemifronten. Fortfarande är det max åtta personer som får träffas samtidigt. Därför beslutade styrelsen vid sitt senaste styrelsemöte att föreningsmötet 20 april ””Fåglar på mitt sätt” utgår tills vidare.Däremot kan man arrangera aktiviteter där deltagarna kan ”hållas åtskilda”. Det innebär att vi arrangerar nästa tipspromenad tisdagen 27 april med start 1030-1130 i Vildparken. Tag gärna med egen fikakorg! Vid senaste tipspromenaden deltog ca 60 personer!

Vid senaste medlemskontrollen hade, av våra cirka 450 medlemmar, endast 11 inte betaltmedlemsavgiften. Roligt att så många fortfarande betalat medlemsavgiften i tid.

Vid folkhälsoveckan (Vecka 20) 17 – 23 maj kommer föreningen att arrangera en ”foto-promenad”- Lär känna din stad. Deltagarna kommer att få 20 styck fotografier på platser eller statyer inom stadsmiljön, som ska besökas. Till varje foto är en fråga kopplad. T.ex.antal fönster, husnummer, färg m.m. Bland deltagarna lottas ett antal priser ut.

Med vårhälsningar (återigen)

Göran PerssonOrdförande Eksjö SPF-förening