1979 startade SPF-föreningen i Örgryte och vi firade 40-årsjubileum 2019!

SPF, Sveriges Pensionärsförbund är en ideell medlemsorganisation, politiskt och religiöst obunden. Medlem kan alla vara som har rätt till pension, oavsett ålder. Den som är gift eller sammanboende med medlem kan även bli medlem i föreningen.

SPF Seniorerna Örgryte är en lokal förening med idag drygt 500 medlemmar och därmed en av de större föreningarna i Göteborgsdistriktet.

Vi vill ge medlemmar möjlighet att träffas för underhållning i olika former samt skapa utrymme för viktiga och intressanta frågor som rör äldre. Våra mötesplatser ska präglas av social gemenskap och en god anda. Här kan nämnas månadsmötena i Redbergskyrkan med intressanta föredrag och underhållning, utflykter och studiebesök, luncher, samtalsgrupper, promenader, after work, bridge och operabesök.

Vår strävan är att erbjuda ett program som känns lockande och inspirerande. Särskilt roligt är det att kunna tillgodose medlemmars önskemål eller förslag på aktivitet.

Som medlem har du också möjlighet att ta del av arrangemang som ordnas i distriktets regi eller av andra föreningar i distriktet.

Föreningen är representerad i distriktets styrelse och kommittéer samt i stadens politiska råd i äldrefrågor.

Du ska alltid känna dig välkommen att delta i föreningsarbetet på det sätt och i den omfattning som känns lagom. Ju fler funktionärer vi är desto fler aktiviteter har vi möjlighet att genomföra.

Nyheter förmedlas kontinuerligt på denna hemsida och regelbundet via ett månatligt medlemsbrev. I vårt programblad, som utkommer två gånger om året, vår och höst, finns en mängd olika aktiviteter som du kan deltaga i.

Det ska vara roligt och kännas värdefullt att vara medlem i SPF Seniorerna Örgryte!

Varmt välkommen till oss!