2023-09-08 Räkfrossa

SPF Seniorerna Rönnens medlemmar gav sig ut på räkkryssning på Laponia i Luleå skärgård och steg i land mätta, nöjda och upprymda.
En regnig eftermiddag gick vi ombord på M/S Laponia för en fyra timmar lång kryssning med räkmiddag och underhållning.
Vi gick ut mot Gäddviksströmmarna, vände mellan broarna och fortsatte under Bergnäsbron mot Tjuvholmssundet och Klubbviken.
Personalen både serverade och underhöll oss med en fartfylld show. Massor med räkor och tillbehör serverades. Vi deltog även i en musikquiz, där vi gemensamt fick anstränga hjärnorna vid vårt bord.
Fyra timmar ombord med trevliga medlemmar i SPF Rönnen "flöt på" snabbt och när vi steg iland hade regnet upphört och vi kände oss mätta, nöjda och upprymda.
Lisbeth Lindmark

imagehk2s8.png