2024-03-21 Vintermöte

SPF SENIORERNA – Rönnen i Piteå

Trots det vårliga vädret, hade ansvarsgrupp Öjebyn kallat medlemmarna till Vintermöte.
Björn Grahn hälsade alla välkomna och presenterade dagens medlemsmöte. Som första programpunkt stod lunch. En uppskattad måltid, med möjlighet att välja kött- eller fiskrätt, avslutad med kaffe/te och en god kaka därtill.

Så äntrade en bekant underhållningsgrupp scenen.Lena och Ulf Wiklund, som tillsammans med Leif Lidman,bildar SIKFORSARNA TRIO framförde ett mycket uppskattat program av välkända visor/schlagers från den tiden då Udden Sikfors var Norrlands största sommarfestplats.
Björn informerade om att föreningen under vårvintern och framåt planerat andra aktiviteter.
18/4 Isfiske på Djuptjärn, 9/5 Gökotta på Karlberg,16 – 17/5 planeras en tvådagars bussutflykt till Kiruna, 10 – 25/5 lokal revyresa till Roknäsrevyn 30/5 Vårterminens sista medlemsmöte som nu, på Storstrand Kursgård och 6/6 Den stora folkvandringen på Strandpromenaden vid ”Blå Bågarna”. Efter lotteridragningar framförde vice ordförande tack till ansvarsgrupp Öjebyn för det trivsamma mötet, som traditionsenligt avslutades med att medlemmarna sjöng ”nu går sista visan” av Carl Anton Axelsson.

Text och bild : Bertil Berglund.